Online training Effectief communiceren

Voor elke budgetcoach, bewindvoerder, schuldhulpverlener en mentor is effectief communiceren één van de belangrijkste vaardigheden die je moet beheersen. Je hebt namelijk bijna dagelijks contact met je cliënten.

In je gesprekken wil je zaken makkelijk uitleggen en ook duidelijkheid geven aan je cliënt. Zolang je de communicatie niet op je cliënt kunt afstemmen, is dit een lastige taak. In de Online training Effectief communiceren besteden we daarom extra aandacht aan concrete communicatievaardigheden en gesprekstechnieken.

Voor wie?

De Online training Effectief communiceren is voor elk vakgebied in de financiële zorg relevant. Je bent namelijk nooit uitgeleerd als het gaat om communicatie. Door de juiste kennis en vaardigheden toe te passen, leer je je rol hierin te versterken.

PE-punten bewindvoerder

Bij de online training Effectief communiceren kun je twee PE-punten behalen voor de BPBI, NBPB en VeWeVe. PE- punten zijn alleen van toepassing op bewindvoerders.

Met de Online training Effectief communiceren ontwikkel je een breder inzicht op het gebied van communicatie voor jouw vakgebied. Kun je niet wachten om deel te nemen aan deze interessante digital classroom? Boek dan nu.

Ben je nieuwsgierig geworden naar de andere trainingen die Hoffelijk je biedt? Kijk dan bij de andere digital classrooms en behaal je PE-punten voor bewindvoering.

Online training Effectief communiceren

€ 75,00 incl. btw € 90,75

Ongeveer 120 minuten

Digital classroom

2 PE-punten (BPBI, NBPB en VeWeVe)

Geen reistijd en -kosten

Naar de webshop

Programma

Effectief communiceren is een interactieve online training, daarom starten we de training met een introductie. Iedereen stelt zichzelf voor, eigenlijk net zoals je jezelf zou voorstellen aan je cliënt. Daarmee behandelen we gelijk het eerste onderwerp: je eerste indruk. Hoe kom je over op je cliënt?

Vervolgens kijken we naar wat effectieve communicatie precies inhoudt. De boodschap moet niet alleen goed overkomen bij je cliënt, want dat is maar één onderdeel van communicatie. Je voert een gesprek, dus het ontvangen van informatie vanuit je cliënt is net zo belangrijk als het zenden van informatie.

Verder behandelen we twee manieren van gedragsbeïnvloeding. Ten eerste het versterken van positieve eigenschappen, waarbij we aandacht geven aan overtuigende communicatie. Ten tweede gaan we in op hoe weerstand moet bieden op het gebied van negatieve eigenschappen.

Tijdens de training is er ook ruimte om vragen te stellen. Daarnaast nodigen we je uit om je praktijkervaringen te delen, zodat je van elkaar kunt leren en daarmee meer inzichten krijgt om je eigen communicatie te optimaliseren.

Kort samengevat komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Meer uit je eerste indruk halen;
  • Overtuigende gesprekstechnieken inzetten;
  • Je gesprekspartner in beweging krijgen;
  • Omgaan met miscommunicatie en weerstand;
  • Je autoriteit en kennis goed inzetten; en
  • De zelfredzaamheid van je gesprekspartners stimuleren.

Na de training maak je een afsluitende toets. Als je voor deze toets een voldoende haalt, kun je in de leeromgeving het deelnamecertificaat downloaden.

Nieuwsgierig geworden?

Ben je nieuwsgierig geworden naar de andere trainingen die Hoffelijk je biedt? Kijk dan bij de andere digital classrooms en behaal je PE-punten voor bewindvoering. Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via 010 – 760 11 03 of het contactformulier.

Ben je benieuwd naar wat we nog meer te bieden hebben? Bekijk dan ons volledige aanbod online trainingen.

Naar de webshop